Tuesday, May 26, 2009

Turun lagi kahhh???

Kire2 sebulan yg lalu aku ngan andrea ( member italy yg buat thesis ngan aku) rancang nak kuruskan badan kiterg..almaklumla dua2 cam terover weight sket.. lgpun keje yg kiterg buat ari2 pun cam agak memerlukan tenaga yg banyak..nak tukul2, angkat2 kayu, gergaji2 dsb.jd boleh la nak sambil2 kuruskan badan..alang2 mencelok pekasam kan, biar sampai ketiak masam...maka kiterg pun buat la satu file excell baru..di namakan G-diagramm (G tu utk gewicht=berat)..tiap2 ari rabu kol 1 tgh kiterg akan amik berat kat lab..

andrea ni orgnye tak la tinggi sgt..ada lebih 3 4 cm dr aku..pastu badan cam banyak isi gitu..tp kan die ske wat2 perot kempis..konon2 nye tak boroi la..bile kat dalam bilik lab..die tak tahan nafas, maka nampak la lapisan2 kueh lapis kat perot die..haha..

aku plak..sedar..mmg la aku boroi..spare tayer pun berat..berat aku dr stat kawen asik naik jek..tak turun2..penah try nak diet..tp tahan la sehari dua..

G-Diagramm

berkat keazaman yg tinggi..aku pun cube la diet2 balik..caranya..aku kurangkan makan nasi, roti, pasta dan makanan berkaborhidrat tinggi..banyak makan buah+sayur+kacang ..
air plak air masak, tade dah air manis2 ni..coke ke fanta ke..seme slamat tinggal..
petang2 aku rajin pegi main..tak kire la jogging ke, main bola ke, takraw ke..dpt 10 min pun jd..asalkan ada peloh2 sket..paling koman buat sit up kat umah..

dan hasilnye tuan2 dan puan2 lihat la sendiri..hehe..aku dah turun hampir 5 kilo..jgn tak caya..sixpack kat perot ni pun cam dah berjinak2 nak kluar..stamina dah naik..sluar seme longgar..dan yg paling penting..keyakinan makin tinggi..dulu kalo kluar kempis2 la jgk perot..kalo tangkap gambo lg la kene kontrol..tp alhamdulillah skrg dah ok

target nak maintain 66kg gitu..kalo kurus sgt pun tak ensem..nampak kering jek..nanti org ingt bujang plak..sian kat has..skrg aku banyakkan aktiviti strength..angkat dumbell, pumping dll..bg otot naik sket..hehe

No comments: